„Projekt se zaměřoval především na podporu škol při vytváření aktivizačního učebního klimatu nezbytného pro rozvoj gramotností a klíčových kompetencí žáků druhého stupně základních a také středních škol. Hlavním přínosem byla možnost pořízení moderních pomůcek do výuky a podpora učitelů v práci s nimi,“ uvedl radní Kraje Vysočina pro oblast školství Jan Břížďala.
Celkový rozpočet projektu činil více než 171 milionů korun, Kraj Vysočina jej spolufinancoval z 5 %, 10 % šlo ze státní kasy a 85 % částky putovalo z evropského Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání. „Každá ze zapojených škol měla svůj vlastní rozpočet, na jehož tvorbě se podílela a navrhovala, jaké vybavení by učitelé využili při výuce. Kromě notebooků školy často pořizovaly měřící sady Pasco a Vernier, stavebnice Merkur, Lego Mindstorms, roboty Ozobot, 3D tiskárny nebo 3D brýle,“ vyjmenoval krajský radní. Podle jeho informací některé, zejména…