Školní vzdělávací program praktickyGarance
8.12.2021,
, Zdroj: Verlag DashöferText obsahuje kompletní možnou podobu školního vzdělávacího programu s komentářem. Uvedená předloha není dogmatem, ale námětem možného zpracování.
Možnosti obsahové struktury ŠVP - vzorGarance
8.12.2021,
, Zdroj: Verlag DashöferObsah dokumentu ŠVPGarance
8.12.2021,
, Zdroj: Verlag DashöferŠkolní vzdělávací program („dále jen ŠVP”) je určen nejen pro učitele, ale také pro rodiče, děti, ostatní zaměstnance – všechny, kteří se podílejí na tvorbě a chodu školy jako partneři. ŠVP reaguje na změny v oblasti celkové koncepce, zaměření školy a případně…
Školní vzdělávací program krok za krokemGarance
8.12.2021,
, Zdroj: Verlag DashöferV mateřské škole jsou pedagogickými dokumenty týkajícími se vzdělávání školní vzdělávací program a třídní vzdělávací program. Školní vzdělávací program musí být v souladu s rámcovým vzdělávacím programem. Na jeho tvorbě se podílí celý kolektiv, popřípadě i…
Analýza výchozího stavu před vytvářením ŠVPGarance
8.12.2021,
, Zdroj: Verlag DashöferNež začneme s aktualizací nebo vytvářením školního vzdělávacího programu, musíme věnovat potřebný čas analýze výchozího stavu a současně stanovení vize směřování…
Předloha hospitačního záznamuGarance
10.3.2021,
, Zdroj: Verlag DashöferPokyny k využití: Předloha je inspirací, nikoli dogmatem. Jeho obsah vychází z inspekčních záznamů České školní inspekce. Do obsahu je zahrnuta také oblast hospitační činnosti asistenta pedagoga. Je vhodné propojit hospitační činnost s hodnotícím pohovorem…
Třídní vzdělávací program - praktickyGarance
26.3.2020,
, Zdroj: Verlag DashöferVytvořit Třídní vzdělávací program (dále jen „TVP”) v ucelené podobě, aby vyhovoval požadavkům, školního vzdělávacího programu a byl v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání, je dlouhodobější záležitostí, závislé na spolupráci…
Rámcový vzdělávací program pro MŠGarance
15.1.2020, Zdroj: Verlag Dashöfer
Evaluace podnětného prostředí - dotazníkGarance
12.3.2019, Zdroj: Verlag Dashöfer
Autoevaluace MŠ - metodická příručka k vlastnímu hodnoceníGarance
12.3.2019, Zdroj: Verlag Dashöfer
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (verze pro rok 2016) - zvýrazněné změnyGarance
26.9.2016, Zdroj: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (http://www.msmt.cz/)
Stáhněte si vzorový rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, aktuální pro rok 2016, se zvýrazněnými změnami oproti verzi z roku 2013.
Externí hodnocení a jeho přínos pro rozvoj školyGarance
27.3.2015,
, Zdroj: Verlag DashöferHodnocení třídního vzdělávacího programuGarance
27.3.2015,
, Zdroj: Verlag DashöferJedním z kamínků mozaiky, kterou je proces evaluace v mateřské škole, je i hodnocení třídního vzdělávacího programu (TVP). Slouží pedagogům jako zpětná vazba, jak se daří TVP naplňovat, a zároveň je podkladem pro pravidelné vlastní hodnocení školy ve…
Výchova nebo vzdělávání?Garance
27.3.2015,
, Zdroj: Verlag DashöferProhlížíme si webové stránky mateřských škol a v jednom školním vzdělávacím programu mateřské školy (dále jen MŠ) nás zaujalo jeho tematické zaměření „Krtečkovo kamarádství“. Dozvídáme se, že v mateřské škole usilují o vyvážený rozvoj motorických, kognitivních…
Tvorba evaluačního nástroje pro hodnocení výsledků dětíGarance
27.3.2015,
, Zdroj: Verlag DashöferHodnocení toho, jak se děti prostřednictvím vzdělávacího působení učitele vyvíjí, je základním předpokladem pro naplnění požadavků RVP PV: „Důležitým úkolem předškolního vzdělávání je vytvářet dobré předpoklady pro pokračování ve vzdělávání tím, že za všech…
Zavádění hodnotících aktivit (autoevaluace) do života školyGarance
27.3.2015,
, Zdroj: Verlag DashöferAby plnila svůj význam, tedy poskytovala dostatek informací pro vyhodnocení práce MŠ, podklady pro zpracování hodnotící (evaluační) zprávy a následně inovaci školního programu pro další období, musí mít autoevaluace jasný systém a musí se stát běžnou součástí…
Sebehodnocení učitelkyGarance
27.3.2015,
, Zdroj: Verlag DashöferSebehodnocení učitelky je jedním z nástrojů vlastního hodnocení školy. Mělo by být využito především k dalšímu rozvoji pracovníka, ke zkvalitnění jeho práce. Pomáhá hodnocenému poznat sebe sama a uvědomit si požadavky, které jsou kladeny na jeho pracovní…
VýchodiskaGarance
27.3.2015,
, Zdroj: Verlag DashöferV rámci kurikulární reformy školské soustavy se objevily nové pojmy vztahující se k činnostem, jejichž zavádění školy více či méně vstřícně přijímají. Jedním z nich je evaluace. Pro pochopení jejího významu je důležité znát odpovědi na několik…
Ukázková hodina - Základní škola - Jak budou vypadat přípravy - plány na vyučovací hodinu - podle ŠVP?Garance
6.6.2006,
, Zdroj: Verlag DashöferKaždý vyučující si jistě píše přípravy podle svého. Školní tým se však dohodl při psaní ŠVP na společných výchovných a vzdělávacích strategiích, na očekávaných výstupech, na zařazování průřezových témat, na společném vedení žáků ke klíčovým kompetencím. Než…
Ukázková hodina - Základní škola - Principy plánování lekcíGarance
6.6.2006,
, Zdroj: Verlag DashöferNásledující text přináší rozšířený popis lekce. Vedle vlastního popisu uvádí souvislosti a zachycuje myšlenkové pochody a procesy, které při plánování lekce probíhají. Text zohledňuje dnešní situaci, kdy se ve školách pohybujeme na přechodu od výuky dle osnov…