SWOT analýza - VZOR
9.8.2017, Bc.Lenka Polášková, Zdroj: Verlag Dashöfer
11.30 SWOT analýza - VZOR
Bc.Lenka Polášková
![Vzor](//image.dashofer.cz/onb/common_pictograms/gen3_pedprofi//muster.gif)
Název školy:
SWOT analýza pozice mateřské školy k datu:
Zpracoval(a):
SILNÉ STRÁNKY (STRENGHTS) -
Zázemí tradiční mateřské školy městské části. -
Unikátní zaměření vzdělávacího subjektu – v oblasti přírodních věd. -
Prostorové a materiální vybavení. Propojení třístupňového systému školy – mateřská škola + základní škola + gymnázium. -
Dobrá poloha, z hlediska dostupnosti, dojezd autem z centra města i okolí. -
Dopravní hřiště, možnost organizace soutěží a mimoškolních aktivit pro děti. -
Orientace zaměstnanců školy na alternativní metody a formy práce. -
„Rodinné prostředí” školy, snížený počet dětí ve třídách. -
Návaznost vzdělávacího systému. -
Dobré zázemí školy v oblasti didaktických pomůcek. -
Kvalifikovaní pedagogové s praxí. -
Vytvořen systém spolupráce rodiny a školy. | SLABÉ STRÁNKY (WEAKNESSES) -
Absence jednotné vize školy, metodického vedení zaměstnanců školy. -
Absence systematického dalšího vzdělávání zaměstnanců školy v oblasti speciální pedagogiky – ve škole jsou vzdělávány děti s SVP. -
Škola nemá jasnou vizi, prokazatelné a důkazné podklady zajišťující jasnou a zřetelnou „cestu” ke společným cílům. -
Chybí „osobnost”, která by prezentovala školu a její zájmy a rozvíjela spolupráci v oblasti projektového vzdělávání, například s různými organizacemi či školami. Je nutné zajistit kvalifikovaného a zkušeného ředitele – ředitelku. -
Chybí systematicky vedená metodika cizího jazyka u dětí, dokumentace, plány, cíle. Realizovaný kroužek 1 x týdně nemá dostatečný efekt. -
Škola nevyužívá dostatečně potenciálu webového portálu školy. -
Chybí propagace školy z hlediska regionu, nikoli reklama,ale propagace formou článků z aktivit a akcí školy. Podpora „dobrého jména” školy. -
Škola svou vzdělávací nabídkou a aktivitami není schopna aktivně konkurovat mateřským školám v regionu. |
…