Považuji za logické, že když se epidemiologická situace výrazně zhoršila, musela vláda sáhnout k plošnému zavírání škol. Nemuselo k němu ale dojít, kdyby se od začátku září postupovalo dle „semaforu“, jak bylo naplánováno – lokální uzavírání škol podle aktuální situace v daném regionu či na konkrétní škole. Bohužel se promrhalo mnoho času. V létě mohlo MŠMT připravit společně s pedagogickými spolky různé scénáře a opatření, ale ministr Plaga bohužel s učiteli z praxe nekomunikuje.
Za Pedagogickou komoru aktuální opatření hygieniků respektujeme. Kdyby se už od září zavedla mírnější opatření, například nošení roušek ve třídách nebo týdenní střídání distanční a prezenční výuky (a samozřejmě už v létě další opatření mimo školství), nemusely se nyní školy plošně uzavírat.
Opakované zpřísňování opatření působí chaoticky a školy na realizaci dostávají minimum času, což způsobuje zbytečné konflikty s rodiči žáků. Chybí informace z MŠMT cíleně směřované k rodičům dětí.
Většina škol zatím nestačila nakoupit notebooky pro učitele, na které vláda na základě usnesení Poslanecké sněmovny uvolnila 1,3 miliard korun. Stejně jako na jaře stále není vyřešeno připojení k internetu pro žáky ze sociálně slabých rodin. Školy nemají ani dostatek volných notebooků pro zapůjčení žákům. To vše měl ministr Robert Plaga vyřešit už na jaře, nejpozději v létě.
Bohužel se zcela zapomnělo na mateřské školy a opatření v nich. Učitelky mateřských škol, které budou muset zůstat se svým dítětem doma na ošetřovném,…