Finanční podpora na vzdělávání znevýhodněných žáků je od 1. 1. 2017 vázána na potřeby konkrétních škol. Krajské úřady tak z Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) dostanou peníze podle vykázaných potřeb každé školy, a přesně tuto částku pak jednotlivým školám odešlou. Díky opatřením na podporu znevýhodněných žáků mohou nyní školy využívat více asistentů a nakupovat speciální pomůcky.
Krajské úřady dostanou od 1. 1. 2017 z MŠMT cíleně finance na podpůrná opatření dle skutečně vykázaných potřeb každé jednotlivé školy. Čerpání peněz se tak zrychlí a získat podporu je jednodušší.
Na podporu společného vzdělávání přidalo MŠMT v loňském roce více než půl miliardy korun. „Dále jsme vyhlásili rozvojové programy, z nichž mohou školy žádat o peníze na asistenty pedagogů nebo nákup speciálních učebních pomůcek pro konkrétního žáka. Na nadstandardní opatření v rámci celé školy, například zřízení funkce školního psychologa nebo sociálního pedagoga, pak mohou školy získat peníze z průběžně vyhlašovaných výzev z EU fondů,“ vysvětlil náměstek ministryně školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) Stanislav Štech hlavní kroky k zajištění dostupnějšího vzdělávání žáků se znevýhodněním.
Peníze rozdělují krajské úřady. Ty obdržely v mimořádném termínu údaje o tom, jakou podporu školy poskytují. Peníze z MŠMT…