ŠVP MŠ po revizi RVP PV - vzor
Garance
8.5.2025, , Zdroj: Verlag Dashöfer
Vzor je inspirací, možností, námětem, pomůckou při aktualizaci, nikoliv dogmatem. Obsahuje vzorové zpracování jednotlivých částí obsahu dokumentu, se zohledněním požadavků vyplývajících z revize Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání.…
Metodický přehled k revizi rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání a aktualizaci ŠVP
Garance
7.5.2025, , Zdroj: Verlag Dashöfer
V souladu s principy vzdělávací politiky ve Strategii 2030+ se zásadami a obecnými cíli vzdělávání vymezenými v zákoně č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů (dále…
Školní vzdělávací program krok za krokem
Garance
8.12.2021, , Zdroj: Verlag Dashöfer
V mateřské škole jsou pedagogickými dokumenty týkajícími se vzdělávání školní vzdělávací program a třídní vzdělávací program. Školní vzdělávací program musí být v souladu s rámcovým vzdělávacím programem. Na jeho tvorbě se podílí celý kolektiv, popřípadě i…
Analýza výchozího stavu před vytvářením ŠVP
Garance
8.12.2021, , Zdroj: Verlag Dashöfer
Než začneme s aktualizací nebo vytvářením školního vzdělávacího programu, musíme věnovat potřebný čas analýze výchozího stavu a současně stanovení vize směřování…
Školní vzdělávací program prakticky
Garance
8.12.2021, , Zdroj: Verlag Dashöfer
Text obsahuje kompletní možnou podobu školního vzdělávacího programu s komentářem. Uvedená předloha není dogmatem, ale námětem možného zpracování.
Obsah dokumentu ŠVP
Garance
8.12.2021, , Zdroj: Verlag Dashöfer
Školní vzdělávací program („dále jen ŠVP”) je určen nejen pro učitele, ale také pro rodiče, děti, ostatní zaměstnance – všechny, kteří se podílejí na tvorbě a chodu školy jako partneři. ŠVP reaguje na změny v oblasti celkové koncepce, zaměření školy a případně…
Předloha hospitačního záznamu
Garance
10.3.2021, , Zdroj: Verlag Dashöfer
Pokyny k využití: Předloha je inspirací, nikoli dogmatem. Jeho obsah vychází z inspekčních záznamů České školní inspekce. Do obsahu je zahrnuta také oblast hospitační činnosti asistenta pedagoga. Je vhodné propojit hospitační činnost s hodnotícím pohovorem…
Třídní vzdělávací program - prakticky
Garance
26.3.2020, , Zdroj: Verlag Dashöfer
Vytvořit Třídní vzdělávací program (dále jen „TVP”) v ucelené podobě, aby vyhovoval požadavkům, školního vzdělávacího programu a byl v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání, je dlouhodobější záležitostí, závislé na spolupráci…
Rámcový vzdělávací program pro MŠ
Garance
15.1.2020, Zdroj: Verlag Dashöfer
Evaluace podnětného prostředí - dotazník
Garance
12.3.2019, Zdroj: Verlag Dashöfer
Autoevaluace MŠ - metodická příručka k vlastnímu hodnocení
Garance
12.3.2019, Zdroj: Verlag Dashöfer
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (verze pro rok 2016) - zvýrazněné změny
Garance
26.9.2016, Zdroj: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (http://www.msmt.cz/)
Stáhněte si vzorový rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, aktuální pro rok 2016, se zvýrazněnými změnami oproti verzi z roku 2013.
Sebehodnocení učitelky
Garance
27.3.2015, , Zdroj: Verlag Dashöfer
Sebehodnocení učitelky je jedním z nástrojů vlastního hodnocení školy. Mělo by být využito především k dalšímu rozvoji pracovníka, ke zkvalitnění jeho práce. Pomáhá hodnocenému poznat sebe sama a uvědomit si požadavky, které jsou kladeny na jeho pracovní…
Školní vzdělávací programy
Garance
27.3.2015, Zdroj: Verlag Dashöfer
Oblasti autoevaluace
Garance
27.3.2015, , Zdroj: Verlag Dashöfer
Hodnocení a evaluace v MŠ
Garance
27.3.2015, Zdroj: Verlag Dashöfer
Zavádění hodnotících aktivit (autoevaluace) do života školy
Garance
27.3.2015, , Zdroj: Verlag Dashöfer
Aby plnila svůj význam, tedy poskytovala dostatek informací pro vyhodnocení práce MŠ, podklady pro zpracování hodnotící (evaluační) zprávy a následně inovaci školního programu pro další období, musí mít autoevaluace jasný systém a musí se stát běžnou součástí…
Kritéria a způsoby hodnocení
Garance
27.3.2015, , Zdroj: Verlag Dashöfer
Tvorba evaluačního nástroje pro hodnocení výsledků dětí
Garance
27.3.2015, , Zdroj: Verlag Dashöfer
Hodnocení toho, jak se děti prostřednictvím vzdělávacího působení učitele vyvíjí, je základním předpokladem pro naplnění požadavků RVP PV: „Důležitým úkolem předškolního vzdělávání je vytvářet dobré předpoklady pro pokračování ve vzdělávání tím, že za všech…
Východiska
Garance
27.3.2015, , Zdroj: Verlag Dashöfer
V rámci kurikulární reformy školské soustavy se objevily nové pojmy vztahující se k činnostem, jejichž zavádění školy více či méně vstřícně přijímají. Jedním z nich je evaluace. Pro pochopení jejího významu je důležité znát odpovědi na několik…
Hodnocení třídního vzdělávacího programu
Garance
27.3.2015, , Zdroj: Verlag Dashöfer
Jedním z kamínků mozaiky, kterou je proces evaluace v mateřské škole, je i hodnocení třídního vzdělávacího programu (TVP). Slouží pedagogům jako zpětná vazba, jak se daří TVP naplňovat, a zároveň je podkladem pro pravidelné vlastní hodnocení školy ve…
Externí hodnocení a jeho přínos pro rozvoj školy
Garance
27.3.2015, , Zdroj: Verlag Dashöfer
Ukázková hodina - Základní škola - Jak budou vypadat přípravy - plány na vyučovací hodinu - podle ŠVP?
Garance
6.6.2006, , Zdroj: Verlag Dashöfer
Každý vyučující si jistě píše přípravy podle svého. Školní tým se však dohodl při psaní ŠVP na společných výchovných a vzdělávacích strategiích, na očekávaných výstupech, na zařazování průřezových témat, na společném vedení žáků ke klíčovým kompetencím. Než…
Ukázková hodina - Základní škola - Principy plánování lekcí
Garance
6.6.2006, , Zdroj: Verlag Dashöfer
Následující text přináší rozšířený popis lekce. Vedle vlastního popisu uvádí souvislosti a zachycuje myšlenkové pochody a procesy, které při plánování lekce probíhají. Text zohledňuje dnešní situaci, kdy se ve školách pohybujeme na přechodu od výuky dle osnov…