10.5.3
Úvod do public relations (Vztahy s veřejností)
Mgr. Lenka Polášková
Pro vedení mateřských škol, které doposud nemají zkušenosti s tvorbou marketingového mixu a s nástroji marketingové komunikace je vhodnou volbou zvolit jako první krok ke změně, Smysluplnou, strategicky, precizně zpracovanou práci s veřejností (public relations), dále jen “PR“. Cílem školy je budování porozumění, komunikace, dobrého jména pozitivního obrazu v širším kontextu.
Segment školství můžeme také v širším měřítku zařadit do oblasti firemní (organizační) public relations, se specializací na veřejné vztahy. Ale také případně se specializací na komunikaci se zaměstnanci, krizovou komunikaci či lobbing. Mezi prostředky, kterých mohou školy využívat, patří zejména prostředky mediální. Jako je televize, tisk, YouTube a celá dalších možností, které přináší internet. Například webové stránky, blogy, či sociální sítě.
Každý, kdo využívá prostředků public relations si musí být vědomý skutečnosti, že veřejné vystupování, například formou mediálních prostředků, jsou důležitým, vnějším faktorem školy. Média mohou image školy velmi pomoci, ale stejně tak dost uškodit.
Škola může prezentovat prostřednictvím mediálních prostředků své úspěchy,…