dnes je 28.11.2022

Input:

Učitel střední školy - kvalifikace od 1. ledna 2015

3.9.2018, , Zdroj: Verlag Dashöfer

1.1.7
Učitel střední školy – kvalifikace od 1. ledna 2015

PaedDr. František Havelka, Ph.D.

Učitel všeobecně vzdělávacích předmětů ve střední škole by měl podle § 9 odst. 1 zákona č. 563/2004 Sb. splňovat některou z následujících variant vzdělání:

  1. magisterský stupeň VŠ v oboru učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů SŠ;
  2. magisterský stupeň VŠ v oboru učitelství pro 5. - 12. roč.;
  3. magisterský stupeň VŠ v oboru tělesná výchova a sport (jen pro výuku TV);
  4. magisterský stupeň VŠ v oboru učitelství cizích jazyků (jen pro výuku cizího jazyka);
  5. magisterský stupeň VŠ v oboru učitelství pro 2. stupně ZŠ (jen pro výuku na nižším stupni víceletého gymnázia);
  6. magisterský stupeň VŠ v oboru učitelství 2. stupně ZŠ + bakalářský stupeň VŠ – učitelství SŠ;
  7. magisterský stupeň VŠ v oboru učitelství 2. stupně ZŠ + celoživotní vzdělávání na VŠ – učitelství SŠ;
  8. magisterský stupeň VŠ v oboru učitelství 2. stupně ZŠ + doplňující studium pro učitele na VŠ;
  9. magisterský stupeň VŠ v neučitelském oboru odpovídajícím vyučovanému předmětu + bakalářský stupeň VŠ v oboru učitelství 2. stupně ZŠ nebo SŠ;
  10. magisterský stupeň VŠ v neučitelském oboru odpovídajícím vyučovanému předmětu + celoživotní vzdělávání na VŠ – učitel 2. stupně ZŠ nebo SŠ;
  11. pouze pro výuku cizího jazyka
    1. magisterský stupeň VŠ v oboru pedagogické vědy + jazyková zkouška C1 + didaktika cizího jazyka;
    2. magisterský stupeň VŠ v oboru cizího jazyka – neučitelský obor + bakalářský nebo magisterský stupeň VŠ v oboru studium pro učitele;
    3. magisterský stupeň VŠ v oboru cizího jazyka – neučitelský obor + celoživotní vzdělávání na VŠ pro učitele;
    4. magisterský stupeň VŠ v oboru cizího jazyka – neučitelský obor + studium pedagogiky (i mimo VŠ);
    5. magisterský stupeň VŠ – neučitelský obor + bakalářský nebo magisterský stupeň VŠ studium pro učitele + jazyková zkouška C1 + didaktika cizího jazyka;
    6. magisterský stupeň VŠ – neučitelský obor+ celoživotní vzdělávání na VŠ pro učitele + jazyková zkouška C1 + didaktika cizího jazyka;
    7. bakalářský stupeň VŠ v oboru pedagogických věd + jazyková zkouška C1 + didaktika cizího jazyka.
  12. Učitel uměleckých odborných předmětů v základní umělecké škole, střední škole a konzervatoři získává odbornou kvalifikaci vysokoškolským vzděláním získaným studiem v akreditovaném magisterském studijním programu v oblasti umění studijního oboru umělecko-pedagogického zaměření.

Učitel odborných předmětů ve střední škole by měl podle § 9 odst. 2 splňovat některou z následujících variant vzdělání:

  1. magisterský stupeň VŠ v oboru učitelství odborných předmětů SŠ;
  2. magisterský stupeň VŠ v oboru učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů SŠ v oboru odpovídajícím vyučovanému předmětu;
  3. magisterský stupeň VŠ v neučitelském oboru odpovídajícím vyučovanému předmětu + bakalářský stupeň VŠ v oboru učitelství 2. stupně ZŠ nebo SŠ;
  4. magisterský stupeň VŠ v neučitelském oboru odpovídajícím vyučovanému předmětu + celoživotní vzdělávání na VŠ pro učitele 2. stupně ZŠ nebo SŠ;
  5. magisterský stupeň VŠ v neučitelském oboru odpovídajícím vyučovanému předmětu + studium pedagogiky (i mimo VŠ).

Učitel praktického vyučování ve střední škole by měl podle § 9 odst. 3 splňovat některou z následujících variant vzdělání:

  1. magisterský stupeň VŠ v neučitelském oboru odpovídajícím vyučovanému předmětu + bakalářský stupeň učitelství 2. stupně ZŠ nebo SŠ;
  2. magisterský stupeň VŠ v neučitelském oboru odpovídajícím vyučovanému předmětu + celoživotní vzdělávání na VŠ pro učitele 2. stupně ZŠ nebo SŠ;
  3. magisterský stupeň VŠ v neučitelském oboru odpovídajícím vyučovanému předmětu + studium pedagogiky (i mimo VŠ);
  4. bakalářský stupeň VŠ v neučitelském oboru odpovídajícím vyučovanému předmětu + bakalářský stupeň učitelství 2. stupně ZŠ nebo SŠ;
  5. bakalářský stupeň VŠ v neučitelském oboru odpovídajícím vyučovanému předmětu + celoživotní vzdělávání na VŠ pro učitele 2. stupně ZŠ nebo SŠ;
  6. bakalářský stupeň VŠ v neučitelském oboru odpovídajícím vyučovanému předmětu + studium pedagogiky (i mimo VŠ);
  7. vyšší odborné vzdělání v neučitelském oboru odpovídajícím vyučovanému předmětu + bakalářský stupeň učitelství 2. stupně ZŠ nebo SŠ;
  8. vyšší odborné vzdělání v neučitelském oboru odpovídajícím vyučovanému předmětu + celoživotní vzdělávání na VŠ pro učitele 2. stupně ZŠ nebo SŠ;
  9. vyšší odborné vzdělání v neučitelském oboru odpovídajícím vyučovanému předmětu + studium pedagogiky (i mimo VŠ);
  10. středoškolské vzdělání s maturitou
Nahrávám...
Nahrávám...