Po týdnech on-line výuky se děti těšily do školy nejen na své kamarády, ale i na své oblíbené učitele. A právě pro ně je určena anketa Zlatý Ámos. „Je to pravda, my nehledáme nejlepší učitele, ale právě ty nejoblíbenější,“ říká ředitel a zakladatel ankety Slávek Hrzal. „Možná to někoho překvapí, ale zpravidla je jejich žáci hodnotí jako přísné, ale spravedlivé, a oceňují také to, že umí naučit i nepopulární látku.“
Novinkou je, že letos mohou žáci přihlásit i učitele, kteří se podle nich zajímavě zhostili distanční výuky. Organizátoři ankety vyhlásili speciální kategorii Dálkový Ámos pro nejoblíbenější on-line pedagogy. Vždyť vynalézavě, s nadhledem a humorem lze žáky vzdělávat i na dálku. „To, že jde o nominaci Dálkového Ámose, je třeba zdůraznit v charakteristice kandidáta,“ připomíná zakladatel a organizátor ankety Slávek Hrzal.
Co je třeba udělat? Děti musí napsat charakteristiku své oblíbené učitelky či oblíbeného učitele, popsat jednu společně prožitou příhodu a přidat sto podpisů těch, kdo s nominací souhlasí. U malých škol stačí podpisů padesát. Podpisy lze doložit i později…