Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání dnes ráno předalo ředitelům škol výsledky žáků, kteří konali didaktické testy ve společné části maturitní zkoušky. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy k výsledkům zkoušek vydalo tiskovou zprávu.
Výsledky didaktických testů v jarním zkušebním období
Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání dnes ráno předalo ředitelům škol výsledky žáků, kteří konali didaktické testy společné části maturitní zkoušky v jarním zkušebním období 2020. U všech zkoušek byla zaznamenána historicky nejvyšší účast žáků. V důsledku legislativních úprav v souvislosti se zavedením mimořádných opatření ve školství se ke zkouškám mohli dostavit všichni žáci v posledním ročníku vzdělávání. Zkoušku tedy skládali i ti žáci, kteří by za standardních podmínek nebyli k maturitní zkoušce připuštěni, protože by na konci druhého pololetí neprospěli nebo nebyli hodnoceni. K didaktickým testům se tak letos nedostavilo pouze 1,5 % prvomaturantů, v minulém školním roce činila neúčast 8,2 %. „Ukázalo se, že distanční online příprava i následná koncentrovaná příprava maturantů od 11. května ve školách zafungovala. Přestože se maturity účastnili i ti žáci, kteří by v minulých letech ke zkoušce připuštěni nebyli, nedošlo k podstatnému zhoršení výsledků. Co se týká průměrné úspěšnosti, tam jsou výsledky velmi srovnatelné s minulými roky a za to jsem velice rád,“ okomentoval letošní výsledky didaktických testů ministr školství Robert Plaga.
Níže uvedené údaje jsou vztaženy na prvomaturanty, t.j. žáky, kteří se hlásí k maturitní zkoušce poprvé.
K didaktickému testu z matematiky se nedostavilo pouze 1,5 % z téměř 13,5 tisíce přihlášených prvomaturantů. V minulém školním roce bylo toto číslo výrazně vyšší – z celkového počtu přihlášených ke zkoušce nepřišlo nebo nebylo připuštěno 6,3 % žáků. U zkoušky letos neuspělo 17,5 % prvomaturantů. Čistá neúspěšnost se tak u zkoušky meziročně zvýšila o 2,0 procentní body (p. b.) a průměrný procentní skór se meziročně změnil pouze minimálně,…