Ministerstvo školství zaslalo do základních a středních škol a konzervatoří doporučení k hodnocení vysvědčení za 1. pololetí tohoto školního roku, které zpracovalo ve spolupráci s Českou školní inspekcí a odbornou veřejností. Doporučení popisuje priority, na které je vhodné se zaměřit, ale stejně tak doporučené postupy a varianty hodnocení. Materiál obsahuje také pravidla pro předávání vysvědčení v tomto pololetí.
Doporučení uvádí, že v tomto specifickém školním roce je vhodné zaměřit se především na posilování odpovědnosti žáků za vlastní učení, práci s časem a plnění svých povinností, protože právě tyto dovednosti jsou stěžejním předpokladem nejen pro úspěšné zvládání distanční výuky. Na vysvědčení je možné hodnotit klasifikací, slovně i kombinací obou způsobů. Za stávajících okolností však lze doporučit zejména hodnocení slovní, případně klasifikaci doplněnou slovním hodnocením. Přihlížet by školy měly také k dalším skutečnostem, které ovlivňují výsledky vzdělávání, a to například aktivita při distanční výuce,…