dnes je 24.5.2024

Input:

Děti jsou ohroženy manipulací, potřebují pomoci s vyhodnocováním informací. Nově se to budou učit už na 1. stupni

1.9.2022, Zdroj: ADison

Děti jsou v dnešní době zahlceny informacemi daleko více než předchozí generace. Jednoduchý přístup k jakýmkoli různým informacím ale přináší i problém – děti jsou daty zavaleny, neumí je vyhodnocovat a zpracovávat. Jsou proto i více ohroženy manipulací. Nově se proto budou učit informace zpracovávat už v 5. ročníku základních škol.

Od nového školního roku se v rámci revize Rámcových vzdělávacích programů ministerstva školství mění výuka informatiky. Jedním z hlavních cílů revize je, aby si žáci na prvním stupni vybudovali první představy o tom, jak se zpracovávají a zaznamenávají data. „Děti jsou totiž zavaleny informacemi. Neumějí je správně vyhodnotit, rozlišit pravdivé informace od těch nepravdivých a vybrat si z nich to podstatné pro svou potřebu. Proto se nyní budou vyhodnocování dat více věnovat už na 1. stupni,“ vysvětluje ředitel obchodu a marketingu Nakladatelství Fraus Pavel Brejcha.

„Už od útlého věku přicházíme s různými daty do styku každodenně. Potřebujeme se proto naučit, jak data získat, reprezentovat, rozdělit i vyhodnotit. Tyto dovednosti jsou klíčové a lze je přiměřeně rozvíjet už na prvním stupni,“ dodává Pavel Brejcha.

Nakladatelství Fraus pro nastávající školní rok připravilo první ucelenou řadu učebnic informatiky, ve které se mj. speciálně zaměřuje i na práci s daty. Datové výchově je proto věnován samostatný pracovní sešit „Hledá se Puffy“. Cvičení v něm jsou vřazena do atraktivního „dataktivního příběhu“, děti budou s daty pracovat hravou formou a bude podporována jejich motivace.

Pracovní sešit je určen primárně pro žáky 5. ročníků, lze jej ale využít i v 6. třídách. Obsahuje především cvičení, která po dětech vyžadují data analyzovat a interpretovat, třídit je. Zároveň musejí

Nahrávám...
Nahrávám...